I. DEFINICJE
Użyte w Polityce prywatności pojęcia oznaczają:
- Administrator danych osobowych – Bogumił Skonieczka, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą DF Bogumił Skonieczka w Łodzi przy ul. Strykowskiej 92 lok. 1, 91-604 Łódź, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 7262574183, REGON: 101743616; adres e-mail: bogsko@gmail.com, numer telefonu: 781 521 711.
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, posiadająca zdolność do zaciągania we własnym imieniu zobowiązań i nabywania praw, korzystająca z Serwisu lub Sklepu internetowego i dokonująca zakupów za jego pośrednictwem.
- Serwis – serwis internetowy https://dogtrening.pl/
- Sklep Internetowy (Sklep) – wydzielona część serwisu internetowego dostępna pod adresem https://dogtrening.pl/ w zakładach „Zajęcia” lub „Zapisz się” za pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia Produktów lub Usług.
- Produkty – materiały cyfrowe oraz fizyczne udostępniane Klientowi za pośrednictwem Sklepu Internetowego, w szczególności płatne dokumenty, płatne treści wideo, oraz inne produkty dostępne za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Usługi – indywidualne oraz grupowe szkolenie psów, w szczególności psie przedszkole, kontynuacja przedszkola, pies towarzyszący, spacery socjalizacyjne, posłuszeństwo, obrona, jak również zajęcia on-line.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy, określające w szczególności Produkt lub Usługę oraz jego cenę.
- Polityka prywatności – niniejsza Polityka prywatności.
II. CELE PRZETWARZANIA
- Dane osobowe wszystkich Klientów korzystających z Serwisu (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies), będą przetwarzane przez Administratora:
- w celu świadczenia i rozwoju oferowanych Usług, jak również sprzedaży Produktów, dostępnych za pośrednictwem Serwisu oraz poszczególnych jego funkcjonalności, w szczególności w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniana Klientom treści gromadzonych w Serwisie oraz obsługi zamówień Klienta, w tym dotyczących Produktów lub Usług, w przypadku skorzystania ze Sklepu. (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celu rejestracji konta, weryfikacji tożsamości Użytkownika oraz realizacji umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w tym w szczególności poprzez zapewnienie możliwości korzystania z konta Klienta – na podstawie akceptacji warunków Regulaminu (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- komunikacji z Klientem w celu dostarczeniu mu niezbędnych informacji oraz budowania pozytywnych i rzetelnych relacji z Nim, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- promowania przez Administratora produktów i/lub usług własnych oraz swoich Partnerów poprzez kierowanie drogą elektroniczną Informacji marketingowych (newsletter) o ile Klient wyraził zgodę na otrzymywanie takich powiadomień za pośrednictwem e-mail (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- udzielenia dostępu do informacji o nowościach z branży bezpośrednio powiązanej z działalnością Administratora, o ile Klient wyraził zgodę na otrzymywanie takich powiadomień za pośrednictwem e-mail (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
- w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na prowadzeniu analiz aktywności Klientów, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług;
- w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na ochronie jego praw;
- w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną – podstawą prawną przetwarzania jest wyrażona zgoda Klienta (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Klient może ją cofnąć, przesyłając wiadomość do Administratora.
- W każdym z wymienionych powyżej przypadków (ust. 1) podanie danych jest dobrowolne, jednak konieczne do zawarcia umowy lub skorzystania z innych funkcjonalności Serwisu.
- Aktywność Klientów jest rejestrowana w logach systemowych ( programie komputerowym służącym do przechowywania chronologicznego zapisu zawierającego informację o zdarzeniach i działaniach dotyczących systemu informatycznego służącego do świadczenia usług przez Administratora).
- Zebrane w logach informacje przetwarzane są przede wszystkim w celach związanych ze świadczeniem usług. Administrator przetwarza je również w celach technicznych, administracyjnych, na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego oraz zarządzania tym systemem, a także w celach analitycznych i statystycznych – w tym zakresie podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
III. INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych.
IV. DZIAŁANIA MARKETINGOWE
- Administrator przetwarza dane osobowe Klientów w celu realizacji działań marketingowych, które mogą polegać na:
- przesyłaniu Klientowi treści marketingowych, w szczególności Newslettera,
- Wyrażając zgodę i się podając dane osobowe takie jak imię, nazwisko, oraz adres email będą wykorzystywane w celu przesłania wiadomości mailowej zawierającej treści interesujące Klienta oraz wszelkie promocje.
- Administrator nie podejmuje decyzji automatycznych w stosunku do Klienta oraz dane osobowe Klienta nie podlegają profilowaniu.
V. PLIKI COOKIES
- Serwis Administratora używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki po stronie Klienta jest równoznaczny z wyrażeniem zgody na ich użycie.
- Cookies są to krótkie informacje tekstowe, zapisywane na komputerze, telefonie, tablecie, czy też innym urządzeniu Klienta. Mogą być one odczytywane przez Administratora, a także przez systemy należące do innych podmiotów, z których usług korzysta (np. Google).
- Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Więcej informacji na temat plików cookies można uzyskać na stronie www.allaboutcookies.org.
- Pliki cookies stosowane w Serwisie nie przechowują danych osobowych ani innych informacji zebranych od Klienta. Serwis wykorzystuje cookie do zidentyfikowania sesji przeglądarki, co umożliwia korzystanie z funkcji Serwisu. Korzystanie z technik cookies nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych i adresowych Klienta ani żadnych informacji poufnych z jego komputera.
- Cookies stosowane są do następujących celów: zachowanie bezpieczeństwa usług i zapobiegania oszustwom, ułatwienia wydajności strony, rejestracja wizyt do celów marketingowych i statystycznych, korzystanie z funkcji społecznościowych, wspieranie personalizacji stron internetowych (np. zapisywania ustawień języka). Pliki cookies mogą być również wykorzystywane i zamieszczane przez współpracujących z Administratorem partnerów – podlegają wówczas politykom cookie lub politykom prywatności zamieszczających je podmiotów.
- Administrator zastrzega sobie możliwość korzystania w celu marketingu z narzędzia LatePoint. Wiąże się to z wykorzystywaniem cookies firmy Google, na przykład kodów Google Ads.
- Zakres oraz cel gromadzenia danych, oraz droga kontaktu i realizacji praw czy dokonania ustawień zapewniających ochronę prywatności zostały opisane w polityce prywatności poszczególnych usługodawców.
- Zwyczajowo przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza wykorzystywanie cookies w urządzeniu. Administrator informuje, że można zmienić ustawienia w przeglądarce internetowej — całkowicie blokować automatyczną obsługę plików cookies lub żądać powiadomienia o każdorazowym zamieszczeniu cookies w urządzeniu.
- W przypadku stosowania Google Chrome, instrukcja znajduje się tutaj – https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=en
- W przypadku stosowania Mozilla Firefox, instrukcja znajduje się tutaj – https://support.mozilla.org/en-US/kb/cookies-information-websites-store-on-your-computer
- W przypadku stosowania Safari, instrukcja znajduje się tutaj – https://support.apple.com/kb/ph21411?locale=pl_PL
- W przypadku stosowania Microsoft Edge, instrukcja znajduje się tutaj – https://docs.microsoft.com/en-us/microsoft-edge/devtools-guide/debugger/cookies
- W przypadku stosowania Internet Explorer, Administrator sugeruje zmianę narzędzia na któreś z powyższych, a ponadto instrukcja znajduje się tutaj – https://support.microsoft.com/en-us/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies.
- Administrator uprzedza, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może spowodować trudności w korzystaniu z Serwisu lub ograniczenie jego funkcjonalności.
VI. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH KLIENTA POZA OBSZAREM EOG:
- W związku z tym, że niektóre podmioty współpracujące z Administratorem mają siedzibę poza Unią Europejską, a zatem w świetle przepisów RODO są traktowane jako tzw. państwa trzecie, podmioty te zobowiązały się do zapewnienia odpowiedniej ochrony danych osobowych Klientów.
- dla Google Inc. – zbierane dane uniemożliwiają identyfikację konkretnej osoby, a więcej informacji o standardach prywatności narzędzia dostępne jest pod linkiem www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners/. Ponadto korzystając z poniższego linku: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout istnieje możliwość wyłączenia aktywności mierzonej przez Google Analytics,
- dla Facebook Inc. – zbierane dane co do zasady uniemożliwiają identyfikację konkretnej osoby, a więcej informacji o standardach prywatności narzędzia dostępne jest pod linkiem https://developers.facebook.com/docs/privacy/
- Wszystkie te narzędzia nie zdradzą prawdziwej tożsamości Klienta.
VII. OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
- W przypadku udzielenia zgody – do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań ze strony Klienta ograniczających tę zgodę,
- W przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i do momentu upływu przedawnienia roszczeń z tej umowy (3 lata lub 6 lat), w przypadku okresu 6-letniego jest on zgodnie z art. 118 kodeksu cywilnego wydłużany do końca roku kalendarzowego, w którym upływa 6 lat biegu terminu – np. jeśli 6 lat biegu terminu upływa 1 maja danego roku, to termin przedawnienia wydłużany jest do 31 grudnia tego roku). Początek biegu terminu liczony jest od dnia wymagalności roszczenia.
- W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora, do czasu zgłoszenia przez Klienta skutecznego sprzeciwu,
- W celach podatkowych i rachunkowych – w zakresie i przez czas zgodny z obowiązującymi przepisami.
- Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed nimi, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.
VIII. UPRAWNIENIA KLIENTA
- Klientowi przysługuje prawo do:
- dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania,
- usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- przenoszenia danych,
- wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
- wycofania zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem.
- Klient ma również prawo do zgłoszenia sprzeciwu względem przetwarzania danych dla celów marketingowych, jeśli przetwarzanie odbywa się w związku z uzasadnionym interesem Administratora, a także – z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Klienta – w innych przypadkach, gdy postawą prawną przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora (np. w związku z realizacją celów analitycznych i statystycznych).
IX. ODBIORCY DANYCH
- W związku z realizacją usług dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności:
- podmiotom powiązanym z Administratorem
- podmiotom współpracującym z Administratorem,
- podwykonawcom, w szczególności podmiotom dostarczającym i obsługującym wybrane systemy i rozwiązania informatyczne,
- podmiotom obsługującym płatności internetowe,
- kancelariom prawnym,
- kancelariom rachunkowym oraz
- agencjom marketingowym (w zakresie usług marketingowych)
- Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Klienta właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
- Polityka prywatności jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana. Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 14.01.2024r.
X. ODBIORCY DANYCH
- Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w niniejszej Polityce prywatności jednocześnie zapewnia, że prawa Klientów wynikające z niniejszego dokumenty nie zostaną ograniczone.
- O wszelkich zmiana w Polityce prywatności Klient zostanie poinformowany poprzez komunikat dostępny w Serwisie.