Polityka prywatności

I. DEFINICJE

Użyte w Polityce prywatności pojęcia oznaczają:

  1. Administrator danych osobowych – Bogumił Skonieczka, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą DF Bogumił Skonieczka w Łodzi przy ul. Strykowskiej 92 lok. 1, 91-604 Łódź, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem  NIP: 7262574183,  REGON: 101743616; adres e-mail: bogsko@gmail.com, numer telefonu: 781 521 711.
  2. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
  3. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, posiadająca zdolność do zaciągania we własnym imieniu zobowiązań i nabywania praw, korzystająca z Serwisu lub  Sklepu internetowego i dokonująca zakupów za jego pośrednictwem.
  4. Serwis – serwis internetowy  https://dogtrening.pl/
  5. Sklep Internetowy (Sklep) – wydzielona część serwisu internetowego dostępna pod adresem https://dogtrening.pl/ w zakładach „Zajęcia” lub „Zapisz się” za pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia Produktów lub Usług.
  6. Produkty – materiały cyfrowe oraz fizyczne udostępniane Klientowi za pośrednictwem Sklepu Internetowego, w szczególności płatne dokumenty, płatne treści wideo, oraz inne produkty dostępne za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  7. Usługi – indywidualne oraz grupowe szkolenie psów, w szczególności psie przedszkole, kontynuacja przedszkola, pies towarzyszący, spacery socjalizacyjne,  posłuszeństwo, obrona, jak również zajęcia on-line.
  8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy, określające w szczególności Produkt lub Usługę oraz jego cenę.
  9. Polityka prywatności – niniejsza Polityka prywatności.

II. CELE PRZETWARZANIA

  1. Dane osobowe wszystkich Klientów korzystających z Serwisu (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies), będą przetwarzane przez Administratora:
    • w celu świadczenia i rozwoju oferowanych Usług, jak również sprzedaży Produktów, dostępnych za pośrednictwem Serwisu oraz poszczególnych jego funkcjonalności, w szczególności w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniana Klientom treści gromadzonych w Serwisie oraz obsługi zamówień Klienta, w tym dotyczących Produktów lub Usług, w przypadku skorzystania ze Sklepu. (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    • w celu rejestracji konta, weryfikacji tożsamości Użytkownika oraz realizacji umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w tym w szczególności poprzez zapewnienie możliwości korzystania z konta Klienta – na podstawie akceptacji warunków Regulaminu (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
    • komunikacji z Klientem w celu dostarczeniu mu niezbędnych informacji oraz budowania pozytywnych i rzetelnych relacji z Nim, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    • promowania przez Administratora produktów i/lub usług własnych oraz swoich Partnerów poprzez kierowanie drogą elektroniczną Informacji marketingowych (newsletter) o ile Klient wyraził zgodę na otrzymywanie takich powiadomień za pośrednictwem e-mail (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
    • udzielenia dostępu do informacji o nowościach z branży bezpośrednio powiązanej z działalnością Administratora, o ile Klient wyraził zgodę na otrzymywanie takich powiadomień za pośrednictwem e-mail (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
    • w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na prowadzeniu analiz aktywności Klientów, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług;
    • w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na ochronie jego praw;
    • w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną podstawą prawną przetwarzania jest wyrażona zgoda Klienta (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Klient może ją cofnąć, przesyłając wiadomość do Administratora. 
  2. W każdym z wymienionych powyżej przypadków (ust. 1) podanie danych jest dobrowolne, jednak konieczne do zawarcia umowy lub skorzystania z innych funkcjonalności Serwisu. 
  3. Aktywność Klientów jest rejestrowana w logach systemowych ( programie komputerowym służącym do przechowywania chronologicznego zapisu zawierającego informację o zdarzeniach i działaniach dotyczących systemu informatycznego służącego do świadczenia usług przez Administratora).
  4. Zebrane w logach informacje przetwarzane są przede wszystkim w celach związanych ze świadczeniem usług. Administrator przetwarza je również w celach technicznych, administracyjnych, na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego oraz zarządzania tym systemem, a także w celach analitycznych i statystycznych – w tym zakresie podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

III. INSPEKTOR OCHRONY DANYCH 

Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. 

IV. DZIAŁANIA MARKETINGOWE

  1. Administrator przetwarza dane osobowe Klientów w celu realizacji działań marketingowych, które mogą polegać na: 
    • przesyłaniu Klientowi treści marketingowych, w szczególności Newslettera,
  2. Wyrażając zgodę i się podając dane osobowe takie jak imię, nazwisko, oraz adres email będą wykorzystywane w celu przesłania wiadomości mailowej zawierającej treści interesujące Klienta oraz wszelkie promocje.
  3. Administrator nie podejmuje decyzji automatycznych w stosunku do Klienta oraz dane osobowe Klienta nie podlegają profilowaniu.

V. PLIKI COOKIES

  1. Serwis Administratora używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki po stronie Klienta jest równoznaczny z wyrażeniem zgody na ich użycie.
  2. Cookies są to krótkie informacje tekstowe, zapisywane na komputerze, telefonie, tablecie, czy też innym urządzeniu Klienta. Mogą być one odczytywane przez Administratora, a także przez systemy należące do innych podmiotów, z których usług korzysta (np. Google).
  3. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Więcej informacji na temat plików cookies można uzyskać na stronie www.allaboutcookies.org.
  4. Pliki cookies stosowane w Serwisie nie przechowują danych osobowych ani innych informacji zebranych od Klienta. Serwis wykorzystuje cookie do zidentyfikowania sesji przeglądarki, co umożliwia korzystanie z funkcji Serwisu. Korzystanie z technik cookies nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych i adresowych Klienta ani żadnych informacji poufnych z jego komputera.
  5. Cookies stosowane są do następujących celów: zachowanie bezpieczeństwa usług i zapobiegania oszustwom, ułatwienia wydajności strony, rejestracja wizyt do celów marketingowych i statystycznych, korzystanie z funkcji społecznościowych, wspieranie personalizacji stron internetowych (np. zapisywania ustawień języka). Pliki cookies mogą być również wykorzystywane i zamieszczane przez współpracujących z Administratorem partnerów – podlegają wówczas politykom cookie lub politykom prywatności zamieszczających je podmiotów.
  6. Administrator zastrzega sobie możliwość korzystania w celu marketingu z narzędzia LatePoint. Wiąże się to z wykorzystywaniem cookies firmy Google, na przykład kodów Google Ads. 
  7. Zakres oraz cel gromadzenia danych, oraz droga kontaktu i realizacji praw czy dokonania ustawień zapewniających ochronę prywatności zostały opisane w polityce prywatności poszczególnych usługodawców.
  8. Zwyczajowo przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza wykorzystywanie cookies w urządzeniu. Administrator informuje, że można zmienić ustawienia w przeglądarce internetowej — całkowicie blokować automatyczną obsługę plików cookies lub żądać powiadomienia o każdorazowym zamieszczeniu cookies w urządzeniu. 
  9. W przypadku stosowania Google Chrome, instrukcja znajduje się tutaj – https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=en
  10. W przypadku stosowania Mozilla Firefox, instrukcja znajduje się tutaj – https://support.mozilla.org/en-US/kb/cookies-information-websites-store-on-your-computer
  11. W przypadku stosowania Safari, instrukcja znajduje się tutaj – https://support.apple.com/kb/ph21411?locale=pl_PL
  12. W przypadku stosowania Microsoft Edge, instrukcja znajduje się tutaj – https://docs.microsoft.com/en-us/microsoft-edge/devtools-guide/debugger/cookies
  13. W przypadku stosowania Internet Explorer, Administrator sugeruje zmianę narzędzia na któreś z powyższych, a ponadto instrukcja znajduje się tutaj – https://support.microsoft.com/en-us/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies.
  14. Administrator uprzedza, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może spowodować trudności w korzystaniu z Serwisu lub ograniczenie jego funkcjonalności. 

VI. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH KLIENTA POZA OBSZAREM EOG:

  1. W związku z tym, że niektóre podmioty współpracujące z Administratorem  mają siedzibę poza Unią Europejską, a zatem w świetle przepisów RODO są traktowane jako tzw. państwa trzecie, podmioty te  zobowiązały się do zapewnienia odpowiedniej ochrony danych osobowych Klientów.
    • dla Google Inc. – zbierane dane uniemożliwiają identyfikację konkretnej osoby, a więcej informacji o standardach prywatności narzędzia dostępne jest pod linkiem www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners/. Ponadto korzystając z poniższego linku: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout istnieje możliwość wyłączenia aktywności mierzonej przez Google Analytics,
    • dla Facebook Inc. – zbierane dane co do zasady uniemożliwiają identyfikację konkretnej osoby, a więcej informacji o standardach prywatności narzędzia dostępne jest pod linkiem https://developers.facebook.com/docs/privacy/
  2. Wszystkie te narzędzia nie zdradzą prawdziwej tożsamości Klienta.

VII. OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

  1. W przypadku udzielenia zgody –  do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań ze strony Klienta ograniczających tę zgodę,
  2. W przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i do momentu upływu przedawnienia roszczeń z tej umowy (3 lata lub 6 lat), w przypadku okresu 6-letniego jest on zgodnie z art. 118 kodeksu cywilnego wydłużany do końca roku kalendarzowego, w którym upływa 6 lat biegu terminu – np. jeśli 6 lat biegu terminu upływa 1 maja danego roku, to termin przedawnienia wydłużany jest do 31 grudnia tego roku). Początek biegu terminu liczony jest od dnia wymagalności roszczenia.
  3. W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora, do czasu zgłoszenia przez Klienta skutecznego sprzeciwu,
  4. W celach podatkowych i rachunkowych – w zakresie i przez czas zgodny z obowiązującymi przepisami.
  5. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed nimi, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.

VIII. UPRAWNIENIA KLIENTA

  1. Klientowi przysługuje prawo do:
    • dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania,
    • usunięcia danych,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • przenoszenia danych,
    • wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych,
    • wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
    • wycofania zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem.
  2. Klient ma również prawo do zgłoszenia sprzeciwu względem przetwarzania danych dla celów marketingowych, jeśli przetwarzanie odbywa się w związku z uzasadnionym interesem Administratora, a także – z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Klienta – w innych przypadkach, gdy postawą prawną przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora (np. w związku z realizacją celów analitycznych i statystycznych).

IX. ODBIORCY DANYCH

  1. W związku z realizacją usług dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności:
    • podmiotom powiązanym z Administratorem
    • podmiotom współpracującym z Administratorem,
    • podwykonawcom, w szczególności podmiotom dostarczającym i obsługującym wybrane systemy i rozwiązania informatyczne, 
    • podmiotom obsługującym płatności internetowe,
    • kancelariom prawnym,
    • kancelariom rachunkowym oraz
    • agencjom marketingowym (w zakresie usług marketingowych) 
  2. Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Klienta właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
  3. Polityka prywatności jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana. Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 14.01.2024r.

X. ODBIORCY DANYCH

  1. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w niniejszej Polityce prywatności jednocześnie zapewnia, że prawa Klientów wynikające z niniejszego dokumenty nie zostaną ograniczone. 
  2. O wszelkich zmiana w Polityce prywatności Klient zostanie poinformowany poprzez komunikat dostępny w Serwisie.